شهدای فامیل

یادواره شهیدان( شادلو -دره شیری-زارع -اخلاص مند-عالی مقدم-شادکار-بنی نجار)

شهدای فامیل

یادواره شهیدان( شادلو -دره شیری-زارع -اخلاص مند-عالی مقدم-شادکار-بنی نجار)

سلام خوش آمدید
شهیدمحمد سعید شادکار

شهید محمد سعید شادکار

نام  پدر: محمدیوسف

  تاریخ تولد:1335 

محل تولد: تهران

عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی   

 متأهل دارای یک فرزند     

 تاریخ شهادت :1360/5/8

 محل شهادت : تهران     

 نحوه شهادت : درگیری با گروهک تروریستی منافقین

نام گلزار:بهشت زهرا (س)

 قطعه:24 ردیف:88 شماره مزار:7

(باجناق جناب آقای اکبر دهقانی)

محمدسعید شادکار در سپیده‌دم بیست و هشتم دی ماه 1335 در خانواده‌ای مذهبی در شهر تهران به دنیا آمد و از زمان طفولیت آثار خلوص و پاکی در چهره‌اش نمودار بود. تحصیلات ابتدایی و متوسط را در دبستان و دبیرستان شهرآرا به پایان رساند و در تمام طول تحصیل شادگردی با استعداد و کوشا بود. در دامان خانواده با تعالیم اسلام آشنا شد و از همان کودکی عشق و علاقه‌ای وافر به آن پیدا کرد به طوری که از نه سالگی شروع به یادگیری تجوید و قرائت قرآن نمود و در سن 12 سالگی در جلسات قرائت قرآن حاضر می‌شد و با صوتی خوش و شنیدنی قرآن را تلاوت می‌کرد و بسیاری از سوره‌های بزرگ و کوچک قرآن را حفظ بود. در اواخر دوره دبستان روزه گرفتن را آغاز کرد و وقتی به او می‌گفتند که هنوز برای تو زود است می‌گفت از حالا می‌خواهم خودم را آماده کنم و این چنین با خلوص نیت در زندگی گام برمی‌داشت و خود را مهیای ایفاء مسئولیت‌های آینده‌اش می‌نمود. 

در دوران دبیرستان با مسائل سیاسی _ مذهبی آشنا شد و با جدیت به مطالعه پرداخت. در همین دوران به علت فشار اقتصادی ناچار شد روزها در کارخانه کار کند و شب‌ها به تحصیل ادامه دهد. در اواخر تحصیلات دبیرستان پدر خود را از دست داد و عملاً به عنوان بزرگ‌ترین فرزند خانواده مسئولیت خانواده را نیز بر عهده گرفت و با پشتکار فراوان به کار و تلاش و تحصیل ادامه داد. 
مشکلات اقتصادی مانع از آن شد که بتواند به دانشگاه راه یابد و لذا به خدمت سربازی رفت و این دوره مقارن با اوج‌گیری نهضت شکوهمند اسلامی بود. با شنیدن پیام امام امت مبنی بر فرار سربازها از پادگان‌ها به تشویق هم‌قطارانش جهت اجابت فرامین امام پرداخت و در همین رابطه نیز دستگیر و مدتی زندانی شد. 
پس از پیروزی انقلاب نخست برای چند ماه در کمیته انقلاب اسلامی به پاسداری همت گماشت و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد مردمی پیوست و در پادگان ولیعصر به خدمت مشغول شد. به هنگام آغاز بلوای گروهک‌ها در کردستان به آن منطقه عزیمت کرد و پس از چند ماه جهت خنثی کردن دسائس گروهک‌های آمریکایی در خرمشهر به آن‌جا رفت و پس از بازگشت در ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خدمات خود ادامه داد. به دنبال یورش تجاوزکارانه مزدوران بعثی جهت دفاع از کیان اسلام در همان نخستین روزهای جنگ به خرمشهر عزیمت کرد. 
در زندگی جز خدا هیچ کس را در نظر نمی‌گرفت و به همگان توصیه می‌کرد که در همه امور اول خدا را در نظر گیرند. 
در روز پنج‌شنبه 8 مرداد ماه سال 1360 به یاری سازمان اطلاعاتی 36 میلیونی یکی از لانه‌های فساد تیمی منافقین کشف شد و شادکار به اتفاق جمعی از همرزمانش جهت خنثی کردن این کانون شوم به خیابان سمیه رفت. تروریست‌های مسلح با مشاهده برادران پاسدار اقدام به تیراندازی کردند و پاسدار جان بر کف اسلام محمدسعید شادکار در این درگیری در 25 سالگی به شهادت رسید. 
لانه فساد پس از شهادت محمد از لوث وجود تروریست‌های منافق پاک شد و توطئه‌ای که می‌رفت تا به قیمت جان تعدادی از مردم بی‌گناه تمام شود خنثی گردید. 
پیکر مطهر او را که نشان از اصابت گلوله در سینه داشت در بهشت زهرا(س) قطعه 24 ردیف 88 شماره 7 به خاک سپردند.

تدوین و تنظیم توسط گروه فرهنگی هاتف (سایت صبح)

 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طبقه بندی موضوعی