شهدای فامیل

یادواره شهیدان( شادلو -دره شیری-زارع -اخلاص مند-عالی مقدم-شادکار-بنی نجار)

شهدای فامیل

یادواره شهیدان( شادلو -دره شیری-زارع -اخلاص مند-عالی مقدم-شادکار-بنی نجار)

سلام خوش آمدید
شهید علیرضا عالی مقدم

شهیدعلیرضا عالی مقدم

نام پدر:رضا

تاریخ تولد:1337/6/20

محل تولد: تهران

سن:28

تاریخ شهادت:1365/10/19

عملیات:کربلای 5

گلزار شهدا:بهشت زهرا(س)

قطعه24 ردیف90 شماره21

(برادر خانم آقای امرالله دهقانی)

شهید علیرضا عالی مقدم 

فرزند رضا در شهریور 1337 در تهران دیده به جهان گشود و در نوجوانی پدر خود را از دست داد و در سایه پر مهر مادر قد کشید و تربیت شد .

 در سال اول دبیرستان به دلیل انشائی که بر ضد رژیم منفور پهلوی نوشت از مدرسه اخراج و مجبور به ترک تحصیل شد و بعد از آن به مبارزات خود علیه رژیم تا پیروزی انقلاب ادامه داد و بعد از پیروزی در خدمت به کشور و امام از هیچ کوششی دریغ نکرد تا به سپاه پاسداران پیوست و پاسدار بیت امام خمینی (رحمت الله علیه) شد و با شروع جنگ پاسداری از امام عزیز را به یاران سپرد و به جبهه های حق علیه باطل به یاری دیگر برادران سپاهی شتافت .

 

ایشان تا سال 65 بطور دائم در جبهه های غرب و جنوب حضور داشت و در عملیات متعددی شرکت  کرد در عملیاتی چون والفجر مقدماتی و ... تا والفجر 8 نیز شرکت داشتند که در این عملیات از ناحیه دست راست مجروح شد و برای معالجه به تهران آمد . با اینکه عصب دست راست را کاملاً از دست داد اما با دست بسته به جبهه بازگشت تا اینکه در سال 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به فیض عظیم شهادت نائل گشت و به آرزوی دیرینه اش رسید .

 

ایشان همیشه سفارش به پیروی از خط امام و تنها نگذاشتن او سفارش می کردند و به امر حجاب اهمیت زیادی می دادند ، آنچنان که در وصیت نامه خود نیز به این امر مهم سفارش کرده و تأکید در خواندن زیارت عاشورا داشتند . (نوشته شده توسط عباس سلیمی 

(حوزه 151شهیدکلانتری)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طبقه بندی موضوعی