شهدای فامیل

یادواره شهیدان( شادلو -دره شیری-زارع -اخلاص مند-عالی مقدم-شادکار-بنی نجار)

شهدای فامیل

یادواره شهیدان( شادلو -دره شیری-زارع -اخلاص مند-عالی مقدم-شادکار-بنی نجار)

سلام خوش آمدید
شهید محمود دره شیری

شهید محمود دره شیری

نام پدر: محمدحسین

تاریخ تولد: 28-4-1347 شمسی

محل تولد: البرز - کرج

تاریخ شهادت : 20-4-1364 شمسی

محل شهادت : دو کوهه

گلزار شهدا: چهارصددستگاه

البرز - کرج

پسر عمه شهید حمید رضا شادلو

 

 

 

مشاهده مستند شهید

بیست و هشتم تیر 1347، در شهرستان کرج به دنیا آمد. پدرش محمدحسین، در شرکت روغن نباتی کار می کرد و مادرش صغرا نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم تیر 1364، در دوکوهه بر اثر سانحه رانندگی به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای چهارصددستگاه زادگاهش قرار دارد.

در25 تیرماه  سال  1347 وقتی به دنیا آمد برکت و شادمانی برای خانواده اش به همراه داشت ، فرزند آخر خانواده ای هفت نفره و نور چشمی پدری مومن و مادری با خدا بود.

 

-از همان دوران کودکی رفتارش با همسالانش فرق داشت ، فعال و پرتلاش بود و همیشه در سلام کردن پیش دستی می کرد ، در مدرسه همیشه نمراتش خوب بود اما با شروع جنگ کم کم در جریان اخبار جبهه قرار گرفت و برای پیوستن به رزمنده ها و مبارزه با دشمن سر از پا نمیشناخت .

 

بار اول بی خبر رفت . با دوستان و همکلاسی اش اعزام شده بود ، چون سن کمی داشت با کمک خواهرش تاریخ تولدش را در شناسنامه  تغییر داده بود و 1347 را 1346  کرده بود و این یک سال بزرگ تر شدن به او اجازه میداد تا شانه به شانه مردان مخلص خدا در مسیر وصل گام بردارد ، بعد از آن چند بار دیگر هم اعزام شد ، هر بار که آماده رفتن می شد طوری با همه خدا حافظی می کرد که انگار بار آخر است و 14/4/1364 حقیقتا بارآخر بود....

 

روی پله ها ایستاده بود و بند پوتین اش را در حالی می بست که تصویر امام از ذهنش دور نمی شد . امامی که همه گوش به زنگ ندایش بودند و به اشتیاق حفظ انقلابی که او پرچمدارش بود از گلوله و میدان مین و سیم خاردار هراسی نداشتند.... با اهل خانه خدا حافظی کرد و رفت . چند روز بعد که خبر آوردند زخمی شده ، تقریبا همه میدانستند این حرف ها مقدمه شنیدن خبر شهادت اوست . شهید محمود دره شیری ، بیستم تیر ماه سال 1364 در حال اعزام به عملیات با اصابت خمپاره ای به ماشین به فیض شهادت رسید .

 

پدر شهید با روحیه انقلابی اش خود را برای چنین روزی آماده کرده بود. می دانست شهادت موهبت بزرگ اللهی است و آنقدر به این اعتقاد پا بر جا بود که در مراسم تشییع شهید دره شیری لباس سفید بر تن کرد ." کاش چهار پنج تا پسر داشتم و همه رو در راه اسلام می دادم " مادر بی قرارش اما یک شب امام را در رویا دید و با سفارش ایشان به صبوری ، آرام گرفت . به راستی که ما آرامش امروز مان را زیر پرچم جمهوری اسلامی مدیون دل های داغدار پدر و مادر شهدا هستیم  آنها که رنج دوری و دلتنگی را به جان خریدند و ثمره زندگی شان را برای دفاع ایران اسلامی به جبهه جهاد علیه دشمن فرستادند.

 

----------

 

""  بچه که بود کسی جرأت نداشت پیش او دست از پا خطا کند . اگرمیدید کسی دروغ می گوید یا در انجام واجبات سهل انگاری میکند باسخن جدی اما مهربان به او تذکر می داد. خونگرم وخیر بود و به دلیل همین صفات خوبش دوستان  زیادی داشت. اهالی محل او را دوست داشتند و اگر کسی از آنها سراغ محمود را می گرفت بی معطلی نشانی مسجد را میدادند. ""

 

 

نویدشاهدالبرز:

 

"شهید محمود دره شیری" درتاریخ بیست و هشتم تیرماه 1347 در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهرستان کرج دیده به جهان گشود. دوران کودکی را باشور و نشاط خاص آن دوره به پایان رسانید و در سن هفت سالگی برای کسب علم و دانش وارد مدرسه شد و شروع به تحصیل نمود. دورة ابتدائی را باموفقیت پشت سر گذاشت ولی دیگر به علت فقر مادی نتوانست، ادامة تحصیل دهد و ترک تحصیل کرد و به کار مشغول شد و کارگر کارخانه برزنت گردید.

 

در جریانات انقلابی بسیار ایفای نقش می‌کرد و به مخالفت با رژیم منفور و سفاک پهلوی می‌پرداخت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج درآمده و به فعالیت‌های شبانه‌روزی خود برای پیش‌برد اهداف انقلاب پرداخت.

 

 

 

 

درپی شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران او نیز در پشت جبهه به فعالیت پرداخت و بعد از مدت‌ها خواستار اعزام به سوی میدان‌های نبرد گردید و پس از طی یک دورة آموزش نظامی به سوی میدان‌های پیکار برعلیه کفر شتافت و به مقابله با صدام عفلقی این نوکر حلقه به گوش آمریکا پرداخت.

 

سرانجام پس از مدت‌ها ایثار و دلاوری در تاریخ 20بیستم تیر ماه 1364در منطقة عملیاتی اهواز ( اندیمشک ) بر اثر اصابت ترکش و ضربة مغزی به درجة رفیع شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای چهارصد دستگاه به خاک سپرده شد.

 

بنقل از خانواده شهید است که:

 

شهید دل‌سوختگی عجیبی نسبت به نزدیکان و خواهرهایش داشت و در مورد حجاب اصرار شدیدی داشت. بسیار مهربان، سنگین و باوقار و مهربان بود و هیچ‌وقت کسی را آزار و اذیت نمی‌رساند و بسیار شجاع و بااحساس بود.

 

همیشه به ما می‌گفت: نباید فساد اخلاقی جامعه را به گردن مردان انداخت زیرا اگر زن‌ها حجاب خود را حفظ نکنند، جامعه رو به فساد کشیده می‌شود.

 

پیام شهید: در همه حال یار و یاور امام عزیز باشید و او را تنها نگذارید.

 

 

 

منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


http://s5.picofile.com/file/8370861400/65fe260a_b50f_4c95_a29f_c5745865c8d2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طبقه بندی موضوعی